Мета і завдання наукової школи
Основною метою діяльності наукової школи є продукування нових наукових ідей і знань, впровадження їх у практику, використання передового досвіду, збереження і посилення наукового потенціалу університету, підготовка молодих учених, розробка новітніх навчальних і виховних технологій. А також мета школи – проаналізувати лексикон української періодики початку ХХІ ст. на тлі його функціонально-стильової диференціації, обґрунтувати функціонально-стильову дифузність лексики як одну з визначальних тенденцій у розвитку мови українських засобів масової інформації.
Основними завданнями наукової школи є :
- об’єднання та консолідація творчих зусиль викладачів та студентів університету для розробки актуальних проблем медіастилістики;
- сприяння формуванню умов для розкриття наукового та творчого потенціалу викладачів, молодих учених, аспірантів, студентів;
- пошук та підтримка талановитих дослідників серед студентів, аспірантів, молодих учених, залучення їх до розробки перспективних проблем медіастилістики;
- сприяння формуванню особистості дослідника, творчого дослідницького колективу, сучасного вченого із широким демократичним світоглядом;
- участь в організації та розвитку міжвузівської та міжнародної наукової, педагогічної та культурної співпраці учених;
Розв’язати конкретні завдання:
- репрезентувати українську періодику початку ХХІ ст. як оновлений соціокультурний феномен на тлі соціальної динаміки;
- виявити зміни в лексиці українських друкованих засобів масової інформації, окреслити нові явища у функціонуванні найуживаніших лексичних одиниць в означений період;
- визначити причини дифузності лексики;
- установити джерела поповнення лексикону українських періодичних видань;
- простежити тенденції в уживанні нових книжних елементів у вторинній функціонально-стильовій сфері;
- визначити стилістичні функції термінологічної лексики в мові сучасної української преси;
- з’ясувати основні способи актуалізації нової розмовної лексики в газетних текстах;
- установити нові семантичні та стилістичні вияви конфесійної лексики в мові сучасної української преси;
- проаналізувати особливості функціонування жаргонної лексики в мові української періодики;
- визначити основні вияви функціонально-стильової динаміки в лексиці української періодики І десятиріччя ХХІ ст.;
- установити основні тенденції функціонування рекламних текстів у мові українських засобів масової інформації.
Наукова новизна школи полягає в тому, що в ній уперше в українському мовознавстві буде досліджено функціонально-стильову динаміку лексикону друкованих засобів масової інформації початку ХХІ ст. Широко буде проаналізовано використання різностильової та субстандартної лексики, визначено й докладно схарактеризовано внутрішньо- та позамовні чинники, що зумовили динамічні процеси; з’ясовано стилістичні функції нових книжних елементів; буде проаналізовано найуживаніші лексичні засоби орозмовлення мови сучасної української періодики, функціонально-семантичне вживання конфесійної лексики в новій сфері побутування, стилістичний потенціал субстандартних елементів; відзначено основні тенденції розвитку лексики української періодики та медіаосвітні тенденції.