Наукова робота кафедри професійної освіти

Наукова робота кафедри професійної освіти закцентована на аналіз сучасних тенденцій теорії та практики професійної освіти, навчання, виховання і розвиток сучасної молоді, реалізацію компетентнісного підходу і створення дослідницько-інноваційного екосередовища для загальнокультурного і професійного розвитку майбутнього фахівця в cистемі неперервної професійної освіти.

Важливим складником є організація і супровід дослідницько-інноваційної діяльності здобувачів, яка сприяє формуванню наукового світогляду та їх особистісному і професійному становленню, розвиває творче мислення та індивідуальні здібності, формує дослідницькі навички, сприяє вихованню та підготовці майбутніх дослідників, здатних генерувати нові ідеї.

Кафедра є базовою з підготовки науково-педагогічних працівників (аспірантура і докторантура) за спеціальністю:

  • 015 – Професійна освіта (за спеціалізаціями).

Науково-педагогічні працівники кафедри професійної освіти:

  • входять до складу спеціалізованої вченої ради Д 27.053.03створеної в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 6 червня 2022 р. № 530 терміном до 6 червня 2025 року для проведення захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальностями: 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти;
  • працюють у складі разових спеціалізованих вчених рад, які утворено в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі (5);
  • беруть участь в атестації здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти вітчизняних ЗВО як опоненти дисертацій (10).

Комплексна науково-дослідна тема кафедри: «Педагогічні засади загальнокультурного і професійного розвитку майбутнього фахівця в cистемі неперервної освіти», 01. 05.2021 по 01.05.2024року,

Реєстраційний номер: 0121 U111319.

Керівник: д.пед. н., проф., чл.-кореспондент НАПН України Ірина Доброскок.

Основними напрямами досліджень комплексної теми є:

  • «Теорія і практика реалізації компетентнісного підходу у системі професійної і вищої освіти» (Доброскок І.І.);
  • «Інноваційні підходи до теорії та практики професійної освіти» (Ржевська Н.В.);
  • «Теорія і практика формування інклюзивного, освітнього університетського середовища» (Усик О.Ф.);
  • «Теоретико- методологічні засади формування цифрової компетентності майбутніх педагогів професійного навчання» (Різник В.В.);
  • Теоретико-методичні засади формування професійної компетентності і розвитку здобувачів професійної освіти: мовно-комунікативний аспект» (Кулик О.Д.).
  • «Теорія і практика формування фахових компетентностей випускників спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями)» (Лукашевич Ю.Л.);
  • «Теорія і практика забезпечення якості в освітньому процесі закладу вищої і професійної освіти» (Опольська А.В.);
  • «Теоретико- методичні засади формування готовності майбутніхпедагогів професійного навчаннядо застосування цифрових освітніх ресурсів / онлайн засобів у професійній діяльності» (Басюк Л.В.);
  • «Теоретико-методологічні засади професійного становлення та розвитку сучасного фахівця в системі неперервної освіти» (Калашник М.Г.);
  • «Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у формуванні компетентності майбутніх докторів філософії з професійної освіти» (Васенко О.В.);
  • «Теорія і практика формування академічної доброчесності у закладах професійної і вищої освіти» (Литвин А.Ф.);
  • «Правове забезпечення дослідницько-інноваційної діяльності викладача (право інтелектуальної власності)» (Почтарьов С.О.).

Кафедра є організатором проведення щорічних міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій, семінарів, круглих столів:

  1. Міжнародна науково-практична конференція «Професійна освіта в Україні та світі в контексті імплементації закону України «Про вищу освіту»2015,2016, 2017
  2. Міжнародна науково-практична конференція «Професійна освіта в Україні та світі в умовах євроінтеграційних викликів і цивілізаційних змін ХХІ століття» (2020, 2021, 2022, 2023);
  3. Міжнародна науково-практична конференція «Різноманітність та інклюзія в освіті / Diversity and Inclusion in Education» (2021, 2023);
  4. Всеукраїнська науково-практична конференція: «Актуальні проблеми професійної освіти» (2019);
  5. Всеукраїнська науково-практична конференція: «Зміст і технології навчання у неперервній професійній освіті» (2020, 2021);
  6. Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогіка сучасності: виклики та перспективи цифрової доби» (2022, 2023);
  7. Всеукраїнська науково-практична конференція: «Молодь і суспільство: сталий розвиток громад та екосистем регіонів України» (2022);
  8. Всеукраїнська науково – практична онлайн конференція «Григорій Сковорода: діалог із сучасністю» (2022);
  9. Науково-практичний семінар на тему «Теоретичні та прикладні аспекти формування компетентності майбутніх фахівців у контексті їхнього професійного розвитку» (2019);
  10. Науково – методичний семінар «Сучасні форми і методи викладання і навчання: практичні кейси майбутніх викладачів з професійної освіти» (2020);
  11. Науково – методичний семінар «Академічна доброчесність у науково-дослідній роботі здобувачів ВО» (2020),
  12. Науково – методичний семінар «Формування культури якості сучасного університету: виклики та перспективи» (2021);
  13. Науково – методичний семінар « Професійний стандарт педагога професійного навчання: зміст та імплементація до освітньо – професійних програм підготовки» (2021);
  14. Науково – методичний семінар «Питання туризму, сфери гостинності, обліку, фінансів та підприємництва в умовах інтеграційних та глобалізацій них процесів» (2021);
  15. Круглий стіл УІПА «Розробка та впровадження механізмів управління на основі партнерства при підготовці педагогічних кадрів для системи П()ТО)О: концепції ефективного функціонування (2021);
  16. Круглий стіл «Кросфункціональність кар’єри як засіб забезпечення конкурентоспроможності майбутнього фахівця»(2022);
  17. Круглий стіл: «Дослідницька доброчесність-ключовий параметр публікаційної активності дослідника» (2022);
  18. Науково-методологічний семінар«Забезпечення якості освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії з професійної освіти» (2022);
  19. Науково-практичний семінар «Професійний розвиток науково-педагогічних працівників: можливості академічної мобільності» (2022);
  20. Виставка презентація «Міжнародна проєктна міжуніверситетська співпраця: перспективи професійного зростання» (2023);
  21. Круглий стіл «Ставка на майбутнє: роль і місце професійної освіти в Україні», 2023;
  22. Науково – методичний семінар «Підготовка докторів філософії в Україні: виклики і перспективи(імплементація Змін) (2023).

На кафедрі функціонують постійно діючі   проблемні наукові групи студентів:  – «Актуальні проблеми забезпечення якості професійної освіти» (к.пед. н., доц. Опольська А.В.), «Удосконалення формування професійних компетентностей експерта – товарознавця» (ст. викл. Козій Т.В.), «Розвиток креативності здобувачів освіти в умовах ЗВО» (к.пед.н., доц.Басюк Л.В.)

На кафедрі (ЦІНТТ) діє науковий гурток «Менеджмент інновацій в професійній освіті», ( к. пед. н., доц. Ржевська Н.В.).

В рамках Міжнародного проекту «Інноваційний університет і лідерство» на базі кафедри створено Центр інноваційного навчання та трансферу технологій «Innovation Training & Tech Transfer Center», який діє з 2018 року (кер. д.пед.н., проф. Доброскок І.І. ) як дослідницько-інноваційний простір науковців, молодих учених, аспірантів, здобувачів освіти кафедри професійної освіти та інших кафедр університету. На базі Центру інноваційного навчання та трансферу технологій упродовж 2021-22, 2022-23 рр. реалізовано науково-практичні конференції, науково-просвітницькі івенти, курси професійного зростання (аспіранти для викладачів), дві госпрозрахункові теми із залученням здобувачів освіти (керівник і консультант Доброскок І.І.), функціонує спільнота випускників спеціальності 015 Професійна освіта “Force Alliance”.

 Збірник наукових праць «Професійна освіта: методологія, теорія та технології» (Свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації серія КВ №21232 – 11032Р),  (зініційований кафедрою професійної освіти і заснований УГСП в 2015 році ,  входить до Переліку МОН України в категорії Б за 6 спеціальностями і, зокрема, 015 Професійна освіта  є публікаційною платформою для НПП України, зарубіжних вчених, аспірантів З 2016 року збірник наукових праць включено до Переліку наукових фахових видань України у галузі «Педагогічні науки» (Наказ МОН України № 241 від 09.03.2016 р.).

Збірник містить наукові статті з викладом результатів теоретичних і експериментальних досліджень актуальних проблем професійної освіти в Україні та світі. Видання адресовано науковцям, молодим дослідникам, педагогам, усім, хто цікавиться національною практикою та світовими тенденціями і новаціями в освітній галузі.

На сторінках щорічників кафедри професійної освіти – збірників  наукових праць молодих учених та здобувачів здобувачі освіти можуть оприлюднювати результати наукових пошуків за темами кваліфікаційних робіт, виступів на конференціях, круглих столах тощо.

Зміст і технології навчання у неперервній професійній освіті: наук.-метод. зб.: [гол. ред. І.І.Доброскок; упоряд.: Басюк Л. В., Лукашевич Ю.Л.]. – Переяслав-Хмельницький (Київ. обл.) : Домбровська Я. М. – 2019. – Вип. 7. – 240 с. Збірник наукових праць містить результати досліджень учених, аспірантів, магістрантів з проблем вищої професійної освіти та формування професійної компетентності майбутніх фахівців.

Теоретичні та прикладні аспекти формування компетентності майбутніх фахівців у контексті їхнього професійного розвитку: зб. наук. праць молодих науковців та магістрантів. – Випуск 5. – Переяслав-Хмельницький, 2019. – 285 с. Збірник наукових праць містить результати досліджень учених, аспірантів, магістрантів з проблем вищої професійної освіти та формування професійної компетентності майбутніх фахівців.

Теоретичні та прикладні аспекти формування компетентності майбутніх фахівців у контексті їхнього професійного розвитку зб. наук. праць молодих учених та здобувачів / голов. ред. І. І. Доброскок. – Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2020. – Вип. 6. – 344 с.

Педагогіка сучасності: виклики і перспективи цифрової доби: зб. наук. праць молодих учених та здобувачів. Переяслав: Домбровська Я.М., 2022. Вип. 1. 137 с.

Науково-педагогічні працівники кафедри професійної освіти залучаються до рецензування наукових статей, (консультування) у зарубіжних виданнях: «Professional Studies: Theore and Practice» ISSN 2424-5321, Литва –  Доброскок І.І.,  «Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi» (Туречччина) – Ржевська Н.В., . «Ekonomia i Prawo. Economics and Low» (Польща), який висвітлено в Emerging Sources Citation Index (Web of Science Core Collection) – Різник В.В.

Науково-педагогічні працівники кафедри є учасниками таких наукових програм:

Україно-польський проєкт «Інноваційний університет і лідерство», 2018 (д. пед.н., проф. Доброскок І.І);

Проєкт: Erasmus+ KA2 № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP «Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання – MoPED» (к. пед.н., доц. Різник В.В , д. пед.н., проф. Доброскок І.І.);

Проєкт: Erasmus + КА2 (UTTERLY) «University Teachers’ Certification Centres: Innovative Approach to Promotion Teaching Excellence» 2021-23, (к. пед.н., доц. Різник В.В , д. пед.н., проф. Доброскок І.І.);

Програма академічного обміну NAWA (BPI/UE/2022/6-00). Університет імені Миколи Коперника в Торунь. (Польща), (д. пед.н., проф. Доброскок І.І.), з 18 по 24 червня 2023 року;

Науковий проєкт «Тенденції у педагогічній освіті: практика в школах, дослідження та стратегія публікацій». Брно, Чехія (к. пед.н., доц. Різник В.В.), 18-22 вересня, 2023 рік.

Програма академічного обміну NAWA. Польща м.Торунь. Університет Миколи Коперника (к. пед.н., доц. Різник В.В.), 02.10-06.10.2023 року;

Грантовий проєкт «Світ можливостей». Міжнародна програма за підтримки USAID і IREX (FY 23-UNITIY-DS 64) (ст. викл. Різник Н.А.) з 10. 02.2023 р.;

Науковий проєкт «Посилення можливостей вищих навчальних закладів освіти педагогічного спрямування в Україні» за підтримки  Чеської агенції розвитку (к. пед.н., доц. Різник В.В.), 17-23 вересня 2023р.;

Науковий проєкт «Лідерство задля освітніх трансформацій» Міністерства освіти і науки України, Міністерства цифрової трансформації, Української академії лідерства спільно з університетом Warwick (Великобританія) 30 САТ (к. пед.н. Ржевська Н.В.)- 8-16 вересня 2023 –  січень 2024р.;

. Науковий проєкт «Медіариторика Президента Володимира Зеленського та становлення Его нації», 2022. (к.пед.н. Ржевська Н.В.)

Стипендія OSUN Джорджа Сороса та Європейського Гуманітарного Університету (Вільнюс) (к.пед.н. Ржевська Н.В.).

Упродовж 2022 – 2023рр. викладачами кафедри опубліковано -9 публікацій у виданнях, що входять до наукометричних  баз даних категорії «А» , що входять до наукометричної бази даних Web of Science та бази даних SCOPUS, 24 публікаціі у фахових наукових виданнях України  категорії «Б».

Співпраця кафедри професійної освіти  з науковими установами

Повна назва установи Практичні результати співпраці (спільні заходи, публікації)
1 Національна бібліотека ім. В.Вернадського НАН України Обробка, збереження та популяризація збірника наукових праць «Професійна освіта: методологія, теорія та технології»;

консультації, онлайн заходи з питань публікаційної культури, веб-ресурсів, культури читача у цифровому світі

2 Національна академія педагогічних наук України

 

Участь у роботі Відділення-НАПН України / (Доброскок І.І. є чл..-кореспондентом НАПН України):

Наукові заходи, консультації, рецензування  навчальної літератури, наукових статей

3 Інститут модернізації змісту освіти МОН України

 

Співорганізація наукових заходів, консультування
4 Інститут педагогіки НАПН України Співорганізація наукових заходів (Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогіка сучасності: виклики та перспективи цифрової доби»

участь у роботі спеціалізованої ради;

експертиза дисертацій;

рецензування наукових статей;

рецензування магістерських робіт, координація наукового пошуку здобувачів освіти, молодих учених

5 Інститут вищої освіти Публікація статей у науковому фаховому виданні;

рецензування магістерських робіт, консультування здобувачів освіти, викладачів, співорганізація наукових заходів

6 Інститут проблем виховання НАПН України Публікація статей у науковому фаховому виданні;

Рецензування магістерських робіт;

Співпраця з лабораторіями інституту / координація наукового пошуку здобувачів освіти, молодих учених

7 Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В.О.Сухомлинського Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогіка сучасності: виклики та перспективи цифрової доби»
9 Національний історико – етнографічний заповідник «Переяслав» Спільні науково-просвітницькі проєкти, співорганізація заходів, «Сікорські читання»

Всеукраїнський історико культурологічний форум, 2021, 2022, 2023рр.

Презентація книги

Вюнище та Козинці. Історія сіл Переяславського краю. статті, спогади, документи / М.Ю. Чирков [ та ін.]; за заг. наук. ред. І.І. Доброскок, О.В. Колибенко – Камянець – Подільський (Хмельниц. обл.): ТОВ «Друкарня»Рута», – 624с.: іл. 500 (Серія: Затоплені села Переяславщини; кн. 5).

10 Громадська організація «Інноваційний університет» Організація та проведення спільних наукових заходів

Кафедра професійної освіти/Центр інноваційного навчання та трансферу технологій співпрацює в рамках підписаних довгострокових угод про наукову і академічну співпрацю з Університетом імені Миколи Коперніка (Польща, м.Торунь), Шяуляйською державною колегією, Литовським державним едукологічним університетом (Литва, м. Вільнюс), Тракійським університетом (Болгарія), Ягеллонським університетом (Польща) та ін.

Розширено міжнародну співпрацю шляхом налагодження звязків, підписання угоди з Університетом Св. Клімента Охридського, м.Бітола (Північна Македонія), 2023.