Обговорили можливості та переваги бізнес-симуляторів в умовах дистанційної освіти: на ФФЕПО відбувся вебінар / тренінг

Факультет фінансово-економічної і професійної освіти > Новини факультету > Обговорили можливості та переваги бізнес-симуляторів в умовах дистанційної освіти: на ФФЕПО відбувся вебінар / тренінг

Майбутнє системи вищої освіти багато в чому залежить від розвитку IT технологій, особливо в умовах дистанційного навчання. До прикладу, все більшої популярності набувають бізнес-симулятори, які дають можливість потренуватися у віртуальному середовищі, щоб не допустити помилок в реальності.

8 червня на факультеті фінансово-економічної і професійної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі кандидат економічних наук, доцент, Генеральний директор ТОВ «Компанія інтелектуальних технологій» Віталій Паздрій провів вебінар / тренінг «Презентація можливостей використання бізнес-симуляторів в умовах дистанційної освіти у воєнний і поствоєнний час».

Розпочав захід ректор Університету Григорія Сковороди в Переяславі Віталій Коцур, який наголосив, що попри складну ситуацію в Україні, зумовлену повномасштабною війною, ми повинні поглиблювати та вдосконалювати свої знання. Адже це дасть можливість для успішної самореалізації.

Переконливим під час виступу був і Віталій Паздрій, який запевнив, що в інформаційну епоху відкриваються нові перспективи для задоволення запитів учнів, студентів і роботодавців. Для підвищення та вдосконалення на якісно новому рівні практичної підготовки майбутнього спеціаліста необхідне впровадження інноваційних інструментів у навчальному процесі. Підприємницька освіта переслідує головну мету – навчити/удосконалити вміння генерувати ідеї і самостійно їх реалізовувати у практиці автономного і самодостатнього управління закладом освіти. І така підготовка має відбуватися не тільки стандартними інструментами (лекції, семінари, тренінги), а й інноваційними методами із залученням ігрових і симуляційних технологій. Причиною цьому є те, що швидке, ефективне навчання, можливе лише радикальними методами, які безпосередньо впливають на мислення, поведінку і формують прикладні уміння і навики.

Пан Віталій наголосив, що серед технологій практичного навчання майбутніх фахівців є ігри, симулятори, gamefication та віртуальна реальність. Кожна технологія є доцільною до використання у тих чи інших умовах при наявності/відсутності технічного забезпечення.

Одним із таких методичних інструментів є бізнес-симулятор, який дозволяє учневі/студентові у повній мірі опинитися в певній реальній виробничій ситуації і приймати необхідні управлінські рішення. Вітчизняні розробки бізнес-симуляцій дають можливість у повній мірі створити віртуальне економічне середовище і забезпечити простір для прийняття рішень студентом.

Бізнес-симуляція являє собою комп’ютерну програму, масштабну інтерактивну симуляційну систему, яка спеціально створена для отримання учасниками економічних та управлінських компетентностей та навичок. Основна функція симуляторів полягає у створенні можливостей для набуття практичних навичок управління економічними процесами всього технологічного ланцюжка виробництва, збуту продукції та конкурентної боротьби у ринковому середовищі, а також управління підприємством у цілому. На сьогодні у світі існує сотні професійних симуляторів з різним ступенем занурення і пропрацювання процесів.

Учасник після реєстрації в системі отримує у своє розпорядження підприємство в середовищі, наближеному до реальності та має можливість приймати економічні й управлінські рішення, необхідні для початку його роботи та подальшого розвитку. Учаснику надається можливість використовувати існуючі в Україні фінансові інструменти, визначати номенклатуру продукції, яка планується для виробництва, освоювати її у виробництві, розширяти та модернізувати виробничу технологічну базу, наймати та організовувати роботу персоналу. Використовуючи відповідні маркетингові інструменти, учасник має можливість почати просування та збут продукції.

Крім того, необхідно підкреслити, що підприємство знаходиться в ринковому середовищі, і під час прийняття рішень необхідно враховувати наявність у ринку інших учасників. Таким чином, конкурентна боротьба у віртуальному ринковому просторі примушує учасника не тільки шукати ефективні інструменти та шляхи просування товару, але і вносити зміни у виробничий процес з метою зміни споживчих якостей продукції та оптимізації її собівартості.

Віталій Ярославович презентував бізнес-симуляцію ViAL+, що являє собою комп’ютерну програму, масштабну інтерактивну симуляційну систему, яка спеціально створена для отримання студентами економічних спеціальностей вищих навчальних закладів України професійних компетентностей та навичок.

Під час проходження бізнес-симуляції учасник проходить декілька етапів:

1) відбувається адаптація до середовища симуляції (5-6 періодів1 );

2) формується комплексне бачення компанії як системи, яка, водночас, складається із взаємопов’язаних функціональних підрозділів (10-12 періодів);

3) формується розуміння причинно-наслідкових зв’язків управління економічними процесами підприємства в конкурентному ринковому середовищі (18-20 періодів);

4) після цього – усвідомлена реалізація та коригування раніше сформованого плану дій, професійний аналіз отриманих результатів (після 20-го періоду);

5) закріплення отриманих компетенцій і практичних навичок відбувається після проходження 25-ти періодів.

Ефективність отримання практичної складової під час участі в інтерактивній бізнес-симуляції ViAL+ забезпечується застосуванням поширеної в сучасних світових навчальних технологіях методики «Learning by doing».

Бізнес-симуляції ViAL+ створюють можливості для набуття практичних навичок управління економічними процесами всього технологічного ланцюжка виробництва, збуту продукції та конкурентної боротьби у ринковому середовищі, а також управління підприємством у цілому.

Було відзначено корисність і потрібність таких тренінгів для дистанційної освіти, проте існує і значний поріг входу. У зв’язку з чим варто відзначити необхідні передумови для використання бізнес-симуляторів:

– чітка розстановка задач і настроювання на вихід за межі традиційного навчання й існуючих шаблонів;

– підготовка учасників до економічної термінології, логіки прийняття управлінських рішень в ринкових умовах;

– актуалізація цифрових навиків в учасників тренінгу;

– допомога у перших рішень, повне пояснення наслідків рішень і на що варто звертати увагу;

– постійно пояснювати взаємозв’язок процесів у бізнесі і процесів в закладах освіти у світлі реалізованої реформи освітянської галузі.

Безперечно, усі учасники заходу отримали трендову інформацію, яка має прогресивний характер і може бути застосована у навчально-науковій діяльності.

Пресцентр факультету фінансово-економічної і професійної освіти