Факультет фінансово-економічної і професійної освіти > Новини кафедри професійної освіти > Кафедра професійної освіти підсумувала свій насичений квітень – огляд здобутків структурного підрозділу

Насичений квітень 2021-го» – певно так і згадають через роки викладачі кафедри професійної освіти цю прекрасну пору, яка неабияк збагатила наш структурний підрозділ численними науковими здобутками. Підсумовували їх на засіданні кафедри, яке відбувалось на платформі Microsoft Teams ще 8 квітня 2021 року і розглядало звіт аспірантів кафедри про наукову роботу у 2020-2021 році, звіт науково-педагогічних працівників про проведену та плановану профорієнтаційну роботу за цей же період. Поза тим, говорили й про удосконалення практик здобувачів ОПП спеціальностей 015 Професійна освіта, підготовку до державної атестації бакалаврів заочної форми навчання у 2021 році, стан виконання індивідуальних планів, написання магістерських та бакалаврських робіт, а також попередній захист бакалаврських робіт студентів заочної форми навчання спеціальності 015 «Професійна освіта (Товарознавство, Сфера обслуговування)».

Передусім, слово надали аспірантам І-ІV року навчання, яким цього дня направду було чим прозвітувати перед своєю кафедрою. Приміром, аспірант І року навчання кафедри професійної освіти вечірньої форми навчання за 2020-2021 рік, що навчається за програмою РHD «Професійна освіта» Артур Канівець за перший рік навчання в аспірантурі (з жовтня 2020 р. по квітень 2021 р.) визначив тему свого дисертаційного дослідження «Професійна підготовка майбутніх бакалаврів з соціальної роботи до роботи з соціально вразливими категоріями населення» та обрав собі наукову керівницю – кандидата педагогічних наук, доцент кафедри професійної освіти Любов Басюк. Крім того, аспірантом було здійснено аналіз нормативно-правових актів в галузі соціальної роботи, визначено поняття «соціально вразливі категоріями населення», здійснено дослідження щодо класифікації  соціально вразливих категорій населення. Крім того – опрацьовано матеріали з проблеми професійної підготовки майбутніх соціальних працівників з фондів Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського та книгозбірні ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» та підготовлено матеріали для участі у IX Міжнародній науково-практичній конференції «Integration of scientific bases into practice» (Осака, Японія).

За тим звітувала аспірантка І року денної форми навчання за 2020-2021 рік, навчається за програмою РHD «Професійна освіта» Наталія Редзюк, якою, відповідно до індивідуального плану роботи аспіранта за перший рік навчання, було обґрунтовано й затверджено тему дисертаційного дослідження – «Формування цифрової компетентності майбутніх педагогів професійного навчання (сфера обслуговування) у процесі професійної підготовки»; визначено зміст і структуру роботи; вивчено досвід вітчизняних і зарубіжних учених із формування цифрової компетентності в освітньому просторі; опрацьовано матеріали з проблеми формування дослідницьких умінь фондів Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського, Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського, книгозбірень Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Київського університету імені Бориса Грінченка та ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Результати виконаної роботи представлено в участях у конференціях та вебінарах, завершення базовому курсі із цифрової грамотності «Основи кібергігієни» 17 лютого 2021 року, підготовлена до друку статті у фаховому збірнику: «Професійна освіта: методологія, теорія і технології» (фахове видання категорії «Б»).

У свою чергу аспірант ІІІ року навчання денної форми навчання за 2020-2021 рік, що навчається за програмою РHD «Професійна освіта» Тарас Мельник відповідно до індивідуального плану роботи аспіранта за третій рік навчання конкретизував тематику наукового пошуку з професійної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання, обґрунтовав тему дисертаційного дослідження у формулюванні «Формування готовності майбутніх педагогів професійного навчання до застосування SMART засобів у професійній діяльності», яку було розглянуто, схвалено та затверджено кафедрою, науково-методичною радою, Вченою радою університету та Міжвідомчою радою з координації досліджень у галузі освіти, педагогіки і психології.

Протягом звітного року аспірантом було продовжено вивчення теоретичної складової психолого-педагогічної літератури та результатів релевантних емпіричних досліджень згідно затвердженої теми дисертаційного дослідження (проаналізовані відповідні монографії, статті, нормативна документація) із фондів Національної бібліотеки імені В.І. Вернадського; Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського та Державної науково-технічної бібліотеки. За проміжними результатами роботи над матеріалами Розділу І і ІІ були опубліковані 4 статті в фахових виданнях України, а також апробовані результати в тезах двох доповідей. Також у рамках інформальної освіти на онлайн-платформі Prometheus був успішно завершений курс «Наукова комунікація в цифрову епоху».

Мала що сказати й аспірантка IV року навчання денної форми навчання за 2020-2021 рік, що навчається за програмою РHD «Професійна освіта» Людмила Данилюк, якою, відповідно до індивідуального плану роботи аспіранта за четвертий рік навчання було затверджено Вченою радою університету та, згідно з рішення бюро Міжвідомчої ради з координації досліджень у галузі освіти, педагогіки і психології, закоординовано тему дисертаційного дослідження: «Формування професійної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва у процесі вивчення дисциплін декоративно-ужиткового мистецтва; опрацьовано наукові фонди Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського, Державної науково-педагогічної бібліотеки України  імені В.О. Сухомлинського, наукової бібліотеки ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»; опрацьовано 60 наукових джерел, авторефератів та кандидатських, докторських  дисертацій, періодичних видань за темою дисертаційного дослідження; зібрано і структуровано матеріали вступу та першого розділу дисертаційного дослідження та опубліковано статті у фахових виданнях.

Заключним в цьому слоті виступів було слово аспірантки ІІ року навчання заочної форми навчання за 2020-2021 рік, що навчається за програмою РHD «Професійна освіта» Наталії Григоренко. Нею, відповідно до індивідуального плану роботи аспіранта за другий рік навчання було обговорено на кафедрі і затверджено виконання індивідуального навчального плану підготовки аспіранта на перший рік навчання; виконано навчальну освітню складову І року, освоєно матеріал, складено іспити та заліки із навчальних дисциплін. У звітний період Наталією Валеріївною було продовжено вивчення теоретичної складової психолого-педагогічної літератури та результатів релевантних емпіричних досліджень обраної проблематики дисертаційного дослідження (проаналізовані відповідні монографії, статті, нормативна документація); зібрано матеріали теоретичного розділу, який стосується проблеми професійної підготовки вчителя іноземної мови у закладах вищої освіти Японії. За проміжними результатами роботи нею було розглянуто матеріали щодо забезпечення інклюзії, надруковано статті, прийнято участь у міжнародній науково-практичній конференції «Різноманітність та інклюзія в освіті’», а також подано до публікації статтю до фахового збірника

Надалі заслуховували, згідно означеного порядку денного, заслуховували звіт науково-педагогічних працівників про проведену та плановану профорієнтаційну роботу на 2020-2021 рр. Відтак, викладач кафедри професійної освіти Марина Калашник розповідала про профорієнтаційну роботу в ДНЗ «Березанський професійний аграрний ліцей», яка відбувалася шляхом інформування абітурієнтів у месенджерах Viber та Facebook та у співпраці з майстринею виробничого навчання Алли Снісаренко з випускниками ліцею. Безпосередньо відвідати заклад нею планується по закінченню дистанційної форми навчання.

Не стояли осторонь профорієнтаційної роботи і її колеги: кандидату педагогічних наук, доцентці кафедри Світлані Танані у березні вдалося очно відвідати ДПТНЗ «Переяслав-Хмельницький ЦПТО» та провести анкетування із учнями випускових курсів, а викладачці кафедри Тетяні Козій вдається дистанційно працювати зі старостами груп Дніпропетровського транспортно-економічного коледжу. Її колега, кандидат економічних наук, доцентка Інна Макарчук проводить таку з роботу зі здобувачами Рівненського коледжу економіки та бізнесу, а кандидат економічних наук, викладачка Оксана Перчук працює зі здобувачами-сковородинівцями та випускниками інших українських освітніх закладів.

Врешті, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри, проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав Різник поділився з учасниками зібрання прогнозами щодо показників вступу 2021-2022р. з огляду на випуск контингенту здобувачів цієї зими та прийдешнього літа.  Після цього говорили про удосконалення практик здобувачів ОПП спеціальностей 015 Професійна освіта – керівник практик на кафедрі професійної освіти Марина Калашник розповіла про удосконалення робочих програм наскрізної практики спеціальностей Професійної освіти (Товарознавство, Харчові технології), оновлення завдань практики та їх індивідуальних завдань згідно видів (навчальна, виробнича, педагогічна, пропедевтична – прим.ред.).

Засідання добігало свого завершення, а про підготовку до державної атестації бакалаврів заочної форми навчання 2021 р. розповідала завідувачка кафедри Ірина Доброскок, нагадавши присутнім про розклад кваліфікаційної атестації здобувачів вищої освіти освітнього рівня «Бакалавр» факультету фінансово-економічної і професійної освіти заочної форми навчання у 2020-2021 навчальному році.

Уже наостанок підняли питання щодо стану виконання індивідуальних планів, написання магістерських та бакалаврських робіт та заслухали наукових керівників бакалаврських та магістерських робіт на рахунок стану виконання індивідуальних планів, ознайомилися з наказом № 61 від 29.03.2021 «Про план заходів щодо удосконалення освітнього процесу та перевірку кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти на дотримання академічної доброчесності», у якому наголошено на дати здачі бакалаврських та магістерських робіт на автоматизовану перевірку з використанням спеціалізованих  комп’ютерних програм у Центр забезпечення якості освіти та здійснили попередній захист бакалаврських робіт студентів заочної форми навчання спеціальності 015 «Професійна освіта (Товарознавство, Сфера обслуговування)».

Кафедра професійної освіти – це інноваційний, сучасний, потужний підрозділ нашого університету, який вирізняється високим професіоналізмом, відкритістю до змін, гнучкістю в опануванні інновацій, студентоцентризмом як основним принцип діяльності науково-педагогічних працівників. Залишаємося на зв’язку і продовжуємо працювати так само продуктивно.

Прес-центр кафедри